Etichete inteligente

Cu etichetele inteligente iti provoci consumatorul sa interactioneze cu produsul tau si sa-si extinda experienta in mediul online.

Tehnologiile care creeaza un ambalaj interactiv sunt in plina dezvoltare acum. Va vom povesti despre 3 dintre ele, cele mai intalnite si mai promitatoare: QR, AG, NFC.

Astazi: QR

QR, Quick Response

Sunt coduri de bare 2D ce dau acces instant la informatii suplimentare atunci cand sunt scanate cu telefonul mobil. Acest tip de cod da o noua sansa oamenilor de afaceri de a se conecta cu consumatorii, de a dezvolta oportunitati de marketing care angajeaza publicul tinta si de a cultiva relatiile dintre consumatori.

Felul in care codurile QR sunt implementare reprezinta o provocare pentru branduri. Sa afisezi un cod QR pe etichete poate afecta un brand daca link-ul nu este corect executat – el trebuie sa fie o poarta catre o lume virtuala de valoare, cu retete, jocuri, concursuri sau premii si nu doar un link catre un website al unei companii.

De aceea este important sa va feriti de cele mai comune 4 greseli intalnite la implementarea unui cod QR pe ambalaj:

  1. Codul QR este dificil de scanat. Acest lucru se poate intampla datorita: dimensiunii prea mici a codului, prea multe date stocate in cod, codul nu are o zona de siguranta in jurul lui, greseli de tipar.
  2. Codul QR nu poate fi urmarit. Daca doriti sa urmariti succesul campaniei, aveti nevoie sa stiti cand codul a fost scanat. Cauza cea mai comuna este utilizarea unui cod QR static, nelegat la un sistem de urmarire (smart url) – capabil sa ofere informatii amanuntite despre scanarea codului respectiv.
  3. Codul QR nu duce la un site adaptat pentru vizualizarea pe telefonul mobil, care sa cuprinda facilitati specifice unui mobile-website.
  4. Codul QR este static. Devine o mare problema atunci cand va hotarati sa schimbati codul QR dupa ce acesta a fost publicat. Daca ai un cod static acesta va directiona mereu catre acelasi loc, fara a mai avea posibilitatea de a-l schimba. Daca vrei sa eviti o astfel de problema, utilizeaza un cod QR dinamic, ce poate fi adaptat in timp, la cerinte  noi.

Codurile QR sunt o resursa extraordinara pentru o campanie de publicitate, dar cu unica conditie: sa fie utilizate la capacitatea lor reala cu etichete inteligente. Succes! 🙂

Iata aici cateva exemple QR ingenioase!

Share