etichete_ag

Astazi va vorbim despre etichetele inteligente ce folosesc ca si codare AG – Augmented reality (Realitatea augmentata).

Cu totii am trait vrand-nevrand in ultimul an accesarea digitalului la un nivel mult mai inalt decat ne-am imaginat vreodata. Urmarim viteza cu care tehnologia se schimba si ne adaptam si noi noilor trenduri. Si pe piata de ambalaje asistam la un astfel de proces si vedem cum ele trec la un cu totul alt nivel. Etichetele traditionale si procesele tehnologice de tiparire se imbunatatesc constant pentru a veni in intampinarea cererii pietei: aceea de satisfactie instanta in urma interactiunii cu produsul. Aceasta dorinta a consumatorului a determinat producatorii de ambalaje sa introduca noi si inovative solutii pentru a pune audienta in contact direct cu brandul.

Cea mai populara si spectaculoasa in acest moment este Realitatea Augmentata, prescurtata AG. Este modalitatea prin care un continut interactiv este folosit pentru a spune o poveste, aducand la viata un design clasic, traditional al etichetei autoadezive.

AR – se refera la o tehnologie care augmenteaza (face mai mare) lumea reala adaugand niste layere digitale facand experienta mult mai “imersiva”. Este diferita de VR (virtual reality) prin faptul ca acolo avem o experienta 100% digitala. Cel mai bun exemplu pentru o experienta AR cu care suntem cu totii familiari este Snapchat.

Dar cum functioneaza acest AG in lumea etichetelor? Cel mai pe scurt, fiecare eticheta contine un cod/indiciu/microtext sau un anume detaliu grafic ce transmit unei aplicatii dedicate sa ruleze imagini digitale.

Acum cel care isi va dori o astfel de eticheta, in functie de buget, fie va investi in dezvoltarea unei aplicatii AR proprii sau va utiliza o aplicatie deja existenta. Exista cativa dezvoltatori de astfel de aplicatii si o poti personaliza in functie de necesitati.  Dupa aplicatie mai este nevoie de introducerea in designul etichetei unor indicii care sa fie citibile de catre aplicatie. Si evident, iti trebuie o poveste frumoasa si o campanie impecabila de comunicare.

Aceasta tehnologie permite clientilor sa traga cu ochiul la povestea din spatele etichetei, ii conecteaza emotional cu producatorul. Pe piata internationala, acolo unde se si regasesc cele mai bune exemple de utilizare a acestei tehnologii, exista mai multe rute de abordare a “povestii”, evident calea fiind deschisa imaginatiei:

  • O varianta care permite clientilor sa vada procesul de fabricatie, un tur video al afacerii, sau ii pune in contact cu cei ce au lucrat la fabricarea acelui produs
  • Un teaser despre dezvoltari urmatoare sau lansarea de produse noi
  • Implicarea intr-o campanie umanitara
  • O abordare umoristica a unei campanii de comunicare pentru a da un touch uman si emotional brandului

Acestea fiind spuse, ramane intrebarea daca IPPU a tiparit pana acum asa ceva pentru un producator din Romania. Si raspunsul este, DA. Cramele Recas au abordat aceasta tehnologie si ne-am bucurat tare mult sa facem parte din acest proiect. Aveti aici un link catre aceasta experienta AR pur romaneasca: Facebook

Si daca vreti sa vedeti si cateva exemple internationale aveti aici cateva:

Succes la visat ca de aplicat pe etichete ne ocupam noi, suntem aici pentru a va sustine creativitatea!

Share