Etichete-de-lux

Când te gândești la acestă sintagmă: etichete de lux, cu siguranță primul gând este asociat cu ceva auriu. Dar dacă te gândești la experiența ta de cumpărător realizezi că etichete de lux înseamnă mai mult decât atât. De cele mai multe ori asociem acestei sintagme produsele alcoolice, fie că vorbim despre vinuri, băuturi fine sau bere. Dar lupta pentru supremație la raft abia aici începe pentru că același lucru se aplică și la etichetele de apă, cafea sau băuturi non alcoolice.

Faza de etichete cu auriu a fost depășită cu mult timp în urmă cand a devenit luxul la indemână, toată lumea își punea auriu pe etichetă ca simbol al unei game de lux, fie că produsul era premium sau nu. Acum experiența consumatorului nu mai este condusă numai de aspectul vizual ci s-a îmbogățit și cu un factor tactil: etichetele au devenit mult senzoriale, induc sentimente de bună stare, de eleganță și rafinament. Materialele folosite acum sunt din ce în ce mai sofisticate, cu texturi mate sau nano-embossate, de catifea sau metalice.

Având atât de multe soluții tehnice la dispoziție (pe care IPPU le ofera cu succes), designerii se întrec pe ei înșiși în crearea de etichete din ce în ce mai provocatoare. Și dacă până acum ceva timp sectorul băuturilor alcoolice era cel mai aprig în obținerea celei mai de lux etichete, sectorul băuturilor non alcoolice vine din forță din urmă. La nivel global sectorul băuturilor non-alcoolice are cea mai accelerata creștere cu 8.4 procente din 2020 în 2021, conform unui studiu efectuat de The Business Research Company.

Etichete de lux

Această creștere este corelată și cu creșterea populației

Dar și cu dezvoltarea unei clase de mijloc cu venituri flexibile și cu grija la sănătate. Lupta la raft devine majoră pentru aceste produse, punându-se accent din ce în ce mai mult pe ingredientele organice și pe un stil de viață mai sănătos. Eticheta trebuie sa aibă un aspect care să atragă și să obțină o reacție emoțională din partea clientului pentru a asigura alegerea. Presiunea pe etichetă este din ce în ce mai mare. Evident că este în sarcina graficienilor să creeze o etichetă cu un aspect cât mai atractiv, care să spună o poveste. Dar este în sarcina noastra, a tipografiilor să recomandăm cea mai bună soluție tehnică să prezentăm cât mai bine această poveste.

O etichetă de lux

presupune un design aparte în care culorile sunt solide, materialele pot avea texturi diverse, adezivii sunt dedicați scopului – rezistenți la temperaturi diverse sau condiții de umiditate, în care eticheta este înnobilată cu aplicații de emboss/deboss spectaculoase, lacuri tactile sau folii cu efecte optice.

În acest moment poziționarea unui produs în categoria Premium este cel mai vizibil trend la raft în ceea ce privește aspectul etichetei. Concurența de la raft îi împinge pe producători să aleagă pentru etichetele lor cele mai prețioase haine.  Acest trend devine cel mai vizibil în sectorul băuturilor non-alcoolice deoarece schimbarea este mult mai radicală față de cel al băuturilor alcoolice unde suntem obișnuiți cu aspectul luxos al etichetelor. Trăim în epoca digitală unde imaginea contează și asta a facut ca această industrie a băuturilor non alcoolice să aibă nevoie de un touch de lux în ambalaj. Putem să dăm ca exemplu, apa tonică. O băutură non alcoolică ce devine din ce în ce mai prețioasă ca și ambalaj datorită asocierii sale cu ginul.

De asemenea băuturiile mixate non-alcoolice trebuie să ajungă la același nivel cu variantele alcoolice. Apele minerale se duc și ele către sectorul premium pentru a se detașa de variantele ieftine, mai slab calitative. Și exemplele pot continua.

La IPPU dispunem de toate resursele tehnice pentru a veni în întâmpinarea celor mai exigențe cereri privind etichetele premium. Ca întotdeauna ne-am făcut temele, am studiat trendurile de pe piața internatională și am implementat cele mai bune tehnologii în liniile noastre tipografice.

Share