sustenabilitatea-industria-etichetelor

Ce este această sustenabilitate despre care auzim din ce în ce mai des?

Pornește de la ambalaje ecologice, prietenoase cu mediul, reciclabile sau reutilizabile. Se dezvoltă o etică pro ecologică de salvare și respect al mediului. Conform Agenției de Protecție a Mediului, oamenii au reușit să consume în 50 de ani resurse cât au consumat în toată istoria sa. Acest push către sustenabilitate vine tocmai din partea consumatorilor și locomotiva este alcătuită din mileniali și generatia Z care devin majoritari în ceea ce privește consumul. Alcătuiesc categoria de consumatori care de fapt și stabilește cele două tendințe majore de pe piața internatională, sustenabilitatea și inovatia smart.

Această categorie nouă de consumatori este dispusă, conform unui studiu desfășurat în Europa de către Finat anul trecut, să plăteasca în plus cu 10-25% pe un produs care să aibă un ambalaj sustenabil.

Un alt studiu recent spune că până în 2027 vom avem o dominație a supermarketurilor pe piață, ajungând să dețină mai mult de 55% din piață. Asta va duce invariabil la dezvoltarea de către retaileri de mărci proprii (private-labels) – lucru pe care deja îl vedem și pe piața noastră.

Deja multe dintre aceste grupuri de supermarketuri cer ca ambalajele și etichetele lor să respecte regulile de sustenabilitate. Cei 4 R pe care îi auzim din ce în ce mai des dinspre piața internațională sunt Reducere, Reutilizare, Reciclare și Reinnoire. Scopul este de a ușura procesul de reciclare pentru clienți. De exemplu, Carrefour își dorește să ajungă la un procent de 100% de ambalaj reciclabil, reutilizabil sau compostabil pentru brandurile proprii până în 2025.

Lidl care are 11000 de magazine în total are aceleași planuri pentru următorii 5 ani.

Este un trend comun al marilor lanțuri de supermarketuri care afectează în mod egal și piața etichetelor. În sectorul băuturilor, de exemplu, Scoția are termen 2022 și Anglia 2024 să facă schimbarea la utilizarea de etichete wash-off (cele care se spală cu ușurință de pe sticle) pentru a îmbunătăți reutilizarea sticlelor și pentru a ajuta în reciclarea pet-urilor. De asemenea utilizarea mono materialelor (PP sau PE) este în trend ascendent pentru a ajuta la procesul de reciclare.

Totodată, producătorii de hârtie și nu numai, sunt activ implicați în dezvoltarea de noi substraturi realizate din materiale reciclate. O mare tipografie internaționaă s-a angajat să utilizeze numai hârtie tipografică cu liner din materiale reciclate, dezvoltându-și propriul său liner, inovație ce i-a adus un premiu internațional pentru sustinerea sustenabilității (linerul este suportul pe care se află eticheta autoadezivă și în mod tradițional are un strat de silicon – fapt ce îl face nereciclabil).

În concluzie, sustenabilitatea va continua să evolueze, dar nu neapărat ca este un trend ci pentru că se modifică comportamentul consumatorului, devine un nou mindset ce va afecta mai mult decât poziția lor față de această componentă, nu va fi numai despre protejarea mediului, ci ma degrabă va deveni un nou mod de a face afaceri.

Share