Etichete de vin

Pentru ca toamna se numara sticlele de vin, iar noi le numaram etichetele sa va povestim un pic despre ele, din perspectiva noastra, desigur.
Despre etichetele pentru vinuri putem vorbi fara oprire mult timp. Ne plac foarte mult pentru ca ne provoaca creativitatea, dar si capacitatile tehnice. Cautam mereu sa ne imbunatim productia, sa aducem unitati noi si sa putem oferi producatorilor din tara noastra solutii tehnice la acelasi nivel cu orice alta tara din lume.
Inchipuiti-va ca prima eticheta pentru vin am tiparit-o in 2003, abia la 10 ani dupa ce am inceput sa tiparim etichete in Romania. Asta inseamna ca pana atunci toti foloseau etichete de hartie cu lipici umed.
De atunci pana in ziua de astazi, piata din Romania a avut o dezvoltate incredibila: astazi, etichetele romanesti concureaza lejer cu orice eticheta din lume.

Dar cum s-a ajuns aici?

Luxul la indemana
Pe piata internationala si mai nou si la noi, se observa un fenomen interesant pe care l-am putea numi “luxul pe care ti-l poti permite”. Daca pana acum o eticheta speciala, luxoasa putea sa faca diferenta de calitate dintre produse, acum cu usurinta, putem gasi vinuri la un pret de 20 ron cu o eticheta de vin de 40 ron. Bineinteles ca dupa deschidere, calitatea vinului face diferenta reala. Dar, conform studiilor, impactul vizual este cel care face sa se hotarasca asupra alegerii – alegerea se face in 30 de secunde.
Un studiu facut in SUA de catre International Journal of Wine Business Research spune ca eticheta sticlei de vin are un potential de a imbunatati vanzarile cu un procent intre 8 si 12%. Ceea ce este enorm daca ne gandim in termeni de numar total de sticle vandute. Pornind de la acest studiu putem intelege acest trend de Lux ce ti-l permiti.


Povestea conteaza
Intr-un final am putea spune ca intr-adevar povestea din spatele etichetei conteaza. In aceste timpuri cand toti suntem avizi dupa informatie, iata ca a ajuns sa fie foarte interesant pentru cumparator ce vin cumpara, cum a fost facut, daca este organic, biodinamic sau care este povestea din spatele lui. Si tot eticheta devine mijloc de transmitere ale acestor informatii. Mijloacele sunt multiple: printr-un cod QR, printr-o contra eticheta bine conceputa, printr-o eticheta dubla sau printr-un neckhanger adaugat.


Deschiderea perspectivelor sau outside the box thinking
Producatorii si-au dat seama ca au variante enorme pentru a-si imbunatati etichetele: de la materiale special create pentru industria vinului pana la aplicatii de 3D pe eticheta. De la un design minimalist la un design socant. Din ce in ce mai multi producatori investesc in agentii pentru a aduce mereu ceva nou. Chiar producatori internationali de vinuri, cu etichete neschimbate de 50 ani, se hotarasc sa porneasca pe acest drum. Pentru ca inteleg nu numai avantajele unui design nou, unui concept inedit si unitar, cat si avantajele functionale oferite de noile materiale: adezivi cu aplicatii speciale in conditii de umiditate si temperatura, hartii cu texturi unice, cerneluri speciale.


…Dar tehnologia este cea care a dat tonul schimbarilor
Cu cat tehnica de tipar avanseaza, cu atat eticheta devine din ce in ce mai elaborata, mai atractiva, mai surprinzatoare. Producatorii de hartie si cerneluri se intrec in a dezvolta noi si noi specialitati iar constructorii de masini tipografice in a inventa noi si noi unitati pentru a le pune in practica.
Mijloacele noi de comunicare fac posibila inserarea de conexiuni intre mediul virtual si eticheta si dezvoltarea unor aplicatii ce cu doar cativa ani in urma pareau de domeniul science fiction.


Totul se dezvolta cu o viteza incredibila, toata lumea face eforturi sa mentina pasul cu aceste schimbari permanente.
In acest context competitional acerb, cu siguranta ca la noi veti gasi suportul tehnic si creativ pentru proiectele voastre. Ca si voi, facem investitii in tehnologie si in oameni, nu doar ca sa mentinam un standard ci ca sa creem trenduri.

Share