Etichete inteligente

Pe piața internațională și din ce în ce mai prezent și pe piața noastră, au luat naștere două trenduri: sustenabilitatea și inovația smart. Ele au apărut ca urmare a unui nou mindset generat de anii de pandemie. Nu vorbim doar de noi comportamente de consum ci de un cu totul nou mod de a aborda viața socială, cu tot ce cuprinde ea.

Cum se aplică acest aspect în industria etichetelor? Etichetele inteligente au început să apară timid în țara noastră acum doi ani, cu faimoasele coduri QR, pe care nimeni nu le scana. Dar pandemia ne-a învățat că este mai bine sa scanăm un cod QR decât să răsfoim un meniu la restaurant. Și ne-a imprimat un nou gest. Dacă la începuturi scanai un cod QR și ajungeai pe o pagină web plictisitoare, astăzi îl scanezi cu curiozitate pentru ca producătorii au început să înțeleagă beneficiile pe care le aduce această „cale” între offline și online.

Etichete autoadezive in rola

Cu o nouă realitate creată în urma pandemiei, comportamentul consumatorului s-a schimbat. Etichetele inteligente oferă, pe lângă culegerea de date, șansa de a antrena consumatorul în povestea din spatele etichetei. Noua generație de consumatori își culeg informatiile în mod aproape exclusiv, cu ajutorul telefoanelor mobile. Etichetele interactive oferă mult mai mult spațiu pentru creativitate, facilitând în moduri noi conexiunea dintre produs în sine și comunicarea de marketing.

Codul QR este cel mai la îndemână cod de utilizat ca și conexiune între offline și online. Cu un început mai timid înainte de pandemie, el a devenit vedeta codurilor chiar prin scanarea lui unanimă a certificatului de vaccinare. Ușor de accesat prin intermediul camerei foto al oricărui smartphone, acest cod și-a întărit poziția și a devenit o oportunitatea excelentă pentru branduri să îl includă în etichete și aceste etichete să devină interactive.

Această tehnologie inteligentă nu numai că reinventează campaniile de marketing ci și oferă un suport important în facilitarea creșterii reciclabilității ambalajelor mai ales în industria băuturilor. De exemplu, în SUA se folosesc aceste coduri pentru a returna banii pe ambalaje clienților.

Producătorii sunt încântați de ideea campaniilor interactive, de colectarea de date despre consumatorii săi sau urmărirea întregului lanț de livrare. Cele mai bune mijloace pentru acest lucru sunt cipurile NFC sau codurile AR, dar sunt încă foarte costisitoare de implementat sau necesită platforme specializate pentru citirea lor. În acest moment se fac progrese și în acest sens, se creează aplicații generale care pot fi folosite pentru citirea acestori coduri și nu fiecare cod AR sau NFC cu aplicația sa particulară. Este o chestiune de timp să putem scana aceste coduri în mod automat cu telefonul mobil, așa cum se întâmplă cu codurile QR. Până atunci, chiar dacă acest cod QR are un aspect mai greu de integrat intr-un design, rămâne deschizător de drum pentru etichetele interactive.

Daca vreți să știți mai multe despre codurile QR, AR, NFC, click aici.

Share